Szukaj
Close this search box.

Szkolenie:

Skuteczne zarządzanie zespołem

Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników zarządzających zespołami, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze planowania i delegowania zadań, jak również motywowania, sytuacyjnego stylu przywództwa oraz budowania efektywnych i dobrze współpracujących zespołów.

Zagadnienia, które poruszamy:

Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.

  1. Budowanie autorytetu w zespole
  • 6 głównych ról menedżera: informowanie, planowanie, motywowanie, kontrolowanie, wspieranie, ocenianie
  • 4 pola inicjatywy menedżerskiej, które decydują o wielkości menedżera
  • Budowanie autorytetu menedżera – w zespole oraz w organizacji. Świadome zarządzanie autorytetem
  • Po czym poznać dobrego lidera / przywódcę?
  • Budowanie własnej wizji roli menedżera. Określenie własnego potencjału w roli menedżera.
  • Opracowanie mapy zespołu: podobieństwa i różnice

 

  1. Budowanie efektywnego zespołu
  • Co to znaczny „efektywny zespół”? Co go cechuje?
  • Co robi lider, aby budować efektywny zespół?
  • Jak lider buduje otwartość i zaufanie w zespole?– praktyczne wskazówki
  • Model 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patricka Lencioni
  • Case study – wypracowanie skutecznych zachowań liderów. W ramach tego doświadczenia wypracowanie:
    • 10 zwrotów, które powodują utratę zaufania w zespole
    • 10 zwrotów, które budują zaangażowanie w zespole

 

  1. Wyznaczanie kluczowego celu zespołu
  • Formułowanie kluczowego celu zespołu. Test windy.
  • Jak pozyskać zespół realizacji wspólnego celu? Jak budować zaangażowanie wokół realizacji celów?
  • Jak zakomunikować cel w zespole?
  • Gradacja celów zespołowych. Cele długo- i krótkoterminowe. Czym jest cel, a czym zadanie
  • Analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów
  • Kryteria właściwie zdefiniowanego celu (SMART)
  • Narzędzia i podejścia do ustalania priorytetów oraz zarządzania zadaniami
  • Macierz Eisenhower’a
  • Zasada Pareto

 

  1. Zasady skutecznego delegowania zadań w praktyce
  • Co składa się na skuteczne delegowanie. Czym jest delegowanie? Idea empowerment.
  • Proces delegowania krok po kroku – model rozmowy
  • Zasady skutecznej komunikacji w delegowaniu
  • Planowanie i wspieranie realizacji zadań:
  • Partycypacyjne uzgadnianie planu działań: Siła pytań coachingowych
  • Partnerstwo w rozmowie z pracownikiem – podejście wygrana – wygrana
    • Odpowiedzialność w planie działań: rola menedżera i pracownika
    • Polityka „otwartych drzwi” w delegowaniu: Jak dawać wsparcie wzmacniając samodzielność?

 

  1. Style kierowania – czyli sytuacyjne przywództwo K. Blancharda
  • Dopasowywanie zadań do poziomu dojrzałości pracowników, czyli o sytuacyjnym przywództwie K. Blancharda
  • Styl nakazowy
  • Styl perswazyjny
  • Styl partycypacyjny
  • Styl delegujący
  • Doradztwo i motywowanie jako główne aspekty wpierające pracę zespołu
  • Mapa zespołu: jak na ten moment widzę mój moich pracowników i ich dojrzałość do realizacji powierzonych zadań?
  • Action plan – wnioski i co należy zmienić?

 

  1. Rozmowy z pracownikami
  • Rozmowa monitorująca
  • Model rozmowy monitorującej realizację powierzonych celów
  • powiązanie rozmowy monitorującej z typem osobowości pracownika oraz dojrzałością pracownika
  • Kontrola i wsparcie – czym jest, czym się różni?
  • Korzyści wynikające z feedbacku i oceny dla menedżera, pracownika i organizacji
    • Prowadzenie rozmowy oceniającej, główne cele i zasady, którymi należy się kierować realizując ocenę
    • Pochwała i reprymenda
    • Udzielanie informacji zwrotnej z wykorzystaniem techniki FUKO
    • Przykładowy model rozmowy oceniającej STAGE

 

  1. Motywowanie pracowników
  • Co motywuje pracowników poza finansami? – lista motywatorów pozafinansowych
  • Jak wzbudzać w pracownikach motywację wewnętrzną i zaangażowanie?
  • Po czym rozpoznać spadek motywacji u pracownika i jak interweniować?

 

  1. Motywujący i rozwojowy styl rozmowy – czyli narzędzia coachingowe w pracy menedżera
  • GROW – model rozmowy coachingowej i jego zastosowanie
    • Co decyduje o sile tego narzędzia w pracy menedżera
    • Bank pytań coachingowych – ćwiczenie i rozwijanie umiejętności związanych z aktywnym słuchaniem i zadawaniem pytań
    • Kluczowe kwestie dla coachingowego stylu zarządzania

 

  1. Trening

Szkolenie zakłada realizację scenek, casów, które umożliwią uczestnikom ćwiczenie w praktyce poznawanych narzędzi z obszaru zarządzania zespołem.

 

  1. Własny plan rozwoju

Każdy z uczestników określa swój plan rozwoju, czyli na jakich kolejnych krokach rozwojowych chce się skupić w dalszym planowaniu własnego rozwoju menedżerskiego – koncentracja głównie na działaniach on the job.

Zobacz również:

Więcej szkoleń

Złóż zapytanie

Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia. 

Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności