Szukaj
Close this search box.

Szkolenie:

Skuteczne negocjacje zakupowe

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się negocjacjami w biznesie. Najważniejsza część każdych negocjacji to przygotowanie. W trakcie szkolenia nauczymy w jaki sposób używać profesjonalnych narzędzi do przygotowania negocjacji. W dalszej części warsztatu nauczymy się stosować negocjacyjne taktyki, oraz przeciwdziałać taktykom stosowanym przez negocjatorów, szczególnie tych występujących w roli monopolisty na rynku.

Zagadnienia, które poruszamy:

Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.

Część I – Analiza i przygotowanie

  1. Źródła siły w negocjacjach. Pozycjonowanie na osi siła słabość, profesjonalne narzędzia kupieckie – „Matryca Kraljic”
  • kryteria zastępowalności dostawców (lub braku możliwości zastąpienia)
  • kryteria atrakcyjności klienta oczami dostawcy
  • model wiatraka
  1. Co negocjujesz? Czyli szczegółowa struktura kosztowa kupowanych dóbr. W jaki sposób wykorzystać informację o CBD i TCO do negocjacji z dostawcami
  2. Ustalanie celu negocjacji – cel biznesowy i negocjacyjny to dwie różne rzeczy. Nie finalizuj, skup się na adwersarzu, kontroluj jedyną rzecz jaką możesz kontrolować – proces

 

Część II – Taktyki negocjacji przy obronie ceny z pozycji słabej

  1. Wiarygodność negocjatora – czyli przygotowujemy się do budowy autorytetu od pierwszego kontaktu
  2. Taktyki negocjacyjne wykorzystywane do obrony ceny przez kupujących
  • Relacje partnerskie czy wyciskanie cytryn – czyli jak połączyć wywieranie presji z utrzymaniem partnerskich relacji z dostawcami.
  • Paradoks skutecznych negocjacji czyli – nie negocjuj! Sekret najsilniejszej taktyki kupieckiej. Praktyczne wykorzystanie informacji o rynku dostawców oraz struktury kosztowej w negocjacjach z dostawcą (taktyka: nie negocjuj)
  • Techniki obrony ceny przez sprzedawców (taktyka: 7 plag egipskich)
  • Taktyka sprzedażowa skierowana na podwyżki cen (nazwa taktyki: scarsity / niedostępność) – jak się przed nią bronić?
  • Kupieckie „złe słowa” – czyli jakich zwrotów unikać i jak formować zdania. Jak budować właściwe relacje z dostawcą
  • Wywieranie presji z pozycji słabej, wykorzystanie wiarygodności i zasad mechaniki negocjacji – omówienie i ćwiczenie jedynej skutecznej taktyki z pozycji słabej (taktyka: nagroda)
  • Negocjacje z monopolistycznym dostawcą – porzućcie wszelką nadzieję, czy daj mi więcej? Zasady negocjacji z monopolistą (taktyka: coś za coś)
  • W jaki sposób negocjować kiedy jesteśmy pod presją czasu – czyli negocjacyjne kung-fu
  1. Styl i postawa negocjatora. Jaką postawę negocjacyjną przyjąć w zależności od postawy naszego rozmówcy? Test stylu negocjatora – ćwiczenie na określenie naturalnego stylu każdego z uczestników.
  2. Współpraca w zespole zakupy strategiczne oraz operacyjne
  • Tworzenie architektury współpracy z dostawcami
  • Poziomy eskalacji – omówienie taktyk negocjacyjnych odwołanie do wyższej instancji, Yeti, sztywny nieobecny
  • Zespół zakupowy – wyznaczenie ról uczestników, wywierani presji, budowanie relacji na różnych poziomach organizacji wobec tego samego dostawcy
  1. Skuteczna komunikacja
  • Zasady skutecznej komunikacji – poziomy trudności w zależności od tego jaki efekt chcesz uzyskać – czyli negocjacje telefoniczne, mailowe oraz f2f to teatr obliczony na określony efekt. Jaki efekt chcesz uzyskać?
  • Jakiej reakcji spodziewasz się od adwersarza?
  • Techniki perswazyjne i wywierania wpływu z pozycji słabej
  • Techniki perswazyjne służące do przejmowania kontroli nad rozmową

Zobacz również:

Więcej szkoleń

Złóż zapytanie

Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia. 

Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności