Szukaj
Close this search box.

Szkolenie:

First Time Manager

Szkolenie First Time Manager:

Termin szkolenia otwartego – Warszawa 13-14.06.2024 – zapisy trwają.

Szkolenie przeznaczone jest dla nowo mianowanych menedżerów. Promocja na stanowisko kierownicze oznacza wyróżnienie, docenienie, ale także poczucie odpowiedzialności i chęć sprostania nie znanym wcześniej zadaniom. Rola ta zawiera w sobie aspekty zarządzania, przewodzenia i pociąga odpowiedzialność za rozwój własny i swojego zespołu. Oznacza większy wpływ na to, jak realizowane są cele i jak budowana jest kultura wewnątrz organizacji. Dodatkowo awans na menedżera jest wyzwaniem dla osoby wybranej i dla całego zespołu.

First Time Manager

Zagadnienia, które poruszamy:

Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.

1. Główne zadania menadżera (First Time Manager)

  • Planowanie, komunikowanie się, organizowanie, motywowanie, kontrola, wspieranie, ocenianie
  • Priorytetyzacja w zarządzaniu sobą i zespołem
  • Dobre nawyki menadżera w ramach głównych zadań

 

2. First Time Manager, czyli kto?

  • Tożsamość menadżera – jak to widzę ja, jak to widzą podlegli pracownicy?
  • Budowanie autorytetu menadżera – jak to robić autentycznie?
  • Kluczowe pytania młodego menadżera na dobry start
  • Budowanie na mocnych stronach swoich i swojego zespołu

 

3. Zarządzanie ludźmi w zespole.

  • Potrzeby pracowników w zależności od ich poziomu rozwoju
  • Styl zarządzania w zależności od poziomu rozwoju pracownika
  • Indywidualizacja – komunikacja i działania

 

4. Delegowanie zadań.

  • Stawianie celów i wyznaczanie zadań (inspiracja na bazie SMART)
  • Jak efektywnie organizować pracę zespołu?
  • Delegowanie zadań według macierzy Eisenhowera
  • Umiejętna rozmowa delegująca (cel, intencje)
  • Strategiczne podejście do zadań i nauka brania odpowiedzialności przez pracowników

 

5. Motywacja i zaangażowanie pracowników.

  • Potrzeby Maslowa i teoria Herzberga
  • Rola pytań w pracy menadżera – do siebie samego i do innych
  • Indywidualizacja w podejściu do pracowników – co robić, a czego unikać?
  • Rozmowa motywująca i angażująca
  • Zastosowanie pytań z mocą, które rozwijają pracownika
  • Ćwiczenie codziennych i trudnych rozmów z pracownikiem

 

6. Komunikacja w zespole.

  • Style komunikacji – mój a członków mojego zespołu (różnice, które budują)
  • Zasady komunikacji w efektywnie działającym zespole
  • Trudne rozmowy oraz nauka doceniania (feedback korygujący i afirmujący)
  • Dlaczego ocena nie jest oddzielnym punktem, ale znajduje się w module komunikacji? (czyli co robić, aby ocena była lekka, łatwa i przyjemna dla pracownika i szefa?). Zasady, najlepsze praktyki.

 

7. Zarządzanie sobą i zespołem w zmianie.

  • Psychologiczne aspekty zmiany
  • Proces zmiany
  • Jak przeprowadzić siebie i pracowników przez zmianę?

 

8. Moja wizja zespołu

  • Wartości moje, wartości firmy, wartości pracowników
  • Moja wizja zespołu – test windy
  • Exposé szefa

 

9. Sesja pytań i konsultacji na wszystkie pozostałe pytania uczestników.

Zobacz również:

Więcej szkoleń

Złóż zapytanie

Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia. 

Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności