Szukaj
Close this search box.

Szkolenie:

Inteligencja emocjonalna

Myśląc o inteligencji emocjonalnej warto mieć na uwadze cytat Carla Gustava Junga: „Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie kierowało ono Twoim życiem, a ty będziesz nazywał je przeznaczeniem.” Póki nie staniemy się świadomi, że czegoś potrzebujemy, to nie będziemy wiedzieć, że powinniśmy to rozwijać. W inteligencji emocjonalnej niezwykle istotna jest autorefleksja, czyli świadomość tego czego potrzebuję by być jeszcze lepszym pracownikiem, członkiem rodziny, liderem lub po prostu lepszym człowiekiem. Niezależnie od pełnionej funkcji, w grupie lub w organizacji ważne jest byśmy pamiętali, że możemy służyć innym tym jacy jesteśmy i, że możemy się w tym doskonalić.

First Time Manager

Zagadnienia, które poruszamy:

Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.

Wprowadzenie do IE

  • Wyznaczenie indywidualnych celów szkoleniowych
  • Definicja, składowe i rola IE
  • Znaczenie rozwijana IE w życiu każdego człowieka

CEL: Zaangażowanie uczestników, określenie ich celów i potrzeb do wypracowania odpowiedzi w ciągu całego szkolenia, zrozumienie znaczenia IE.

 Emocje a świadomość

  • Zdefiniowanie roli emocji w trudnych sytuacjach
  • Słów kilka o ludzkim „gadzim mózgu”
  • Czynniki kształtujące emocje
  • Rola świadomości w zarządzaniu emocjami
  • Pytania do emocji czyli jak dać radę z negatywnymi emocjami
  • Mini-diagnoza inteligencji emocjonalnej z omówieniem
  • Uczucia i emocje – rozpoznawanie, nazywanie i wpływ na działanie w codziennym życiu

CEL: Rozpoznanie emocji i ich wpływu na codzienne funkcjonowanie, przećwiczenie wyobrażeń i narracji w procesie przeżywania emocji oraz określanie potrzeb, które za nimi stoją, identyfikacja emocji u siebie i innych

Asertywność a IE

  • Autodiagnoza poziomu asertywności z omówieniem agresji, uległości i asertywności
  • Mini-trening asertywnych odpowiedzi i pytań
  • Koszty emocjonalne, przyczyny i konsekwencje niewłaściwych i właściwych zachowań
  • Koncepcja terytorium psychologicznego
  • Komunikaty JA i TY w służbie JA i TY

CEL: Umiejętne stosowanie asertywnych odpowiedzi i pytań, poznanie konsekwencji nieasertywnych zachowań, zadbanie o stawianie granic oraz porozumiewanie się nieatakujące drugiego człowieka nawet w trudnej sytuacji

Tożsamość i wartości w rozwoju IE

  • Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa – tożsamość a satysfakcja z życia i pracy na co dzień
  • Wartości jako drogowskaz naszych działań
  • Zbudowanie indywidualnego obrazu uczestnika pod kątem wartości
  • Implikacje świadomości wartości na emocje i myślenie o sobie i innych
  • Każdy ma inny zestaw wartości i tak jest OK

CEL: Budowanie pozytywnego nastawienia do siebie samego i do innych, jako warunek skutecznego porozumiewania się otwartego na rozwiązania; zrozumienie możliwego źródła emocji i zarządzenia nimi; uświadomienie sobie, dlaczego nie można żyć wbrew wartościom i jak szanować wartości innych osób.

Feedback afirmujący i korygujący

  • Docenianie siebie jako podstawa dobrego nastawienia do innych
  • Identyfikacja swoich mocnych stron u umiejętność mówienia o nich
  • Umiejętne docenianie innych – formuła doceniania
  • Feedback korygujący jako prezent dla drugiej osoby
  • Formuła feedbacku korygującego

CEL: Umiejętne docenianie siebie i innych, przez to budowanie zaufania do siebie i innych; nauka feedbacku korygującego jako elementu budującego relacje

Jak jestem OK – Ty jesteś OK

  • Budowanie zaufania poprzez podejście JA OK – TY OK
  • Biała kartka – zawsze zaczynaj od siebie
  • Rola pytań w rozmowie, w której dajemy przestrzeń drugiej osobie

CEL: Identyfikacja nastawienia do drugiej osoby i zrozumienie, jak nastawienie decyduje od samego początku o wyniku komunikacji, rozwój umiejętności pozytywnego nastawienia mimo „trudnej przeszłości”.

Komunikacja jako system sygnałów zakodowanych

  • Elementy werbalne, parawerbalne i niewerbalne
  • Jak cię widzą taki jesteś – czyli co komunikujemy sobą i co chcemy zmienić?
  • Ułożenie prostego elementarza podstawowych zasad do używania na co dzień
  • Odkodowywanie sygnałów i ich interpretacja – co, jeśli odczytujemy negatywne sygnały?

CEL: Zrozumienie roli komunikacji poprzez wszystkie kanały oraz wypracowanie najważniejszych zasad i elementów do rozwoju; Nauka odczytywania kodów i spójnego komunikowania.

Stres i kontrola nad emocjami a zapał i wytrwałość w pracy

  • Diagnoza reakcji na czynniki stresogenne
  • Zarządzanie sobą w stresie
  • Work-life balance jako warunek efektywnej pracy
  • Współdziałanie w sytuacjach stresujących

CEL: Identyfikacja stresogennych sytuacji i poziomu adaptacji, nauka zarządzania sobą w sytuacjach stresowych, poznanie sposobów na utrzymanie odpowiedniego poziomu energii w życiu oraz pozytywnego wpływu na współpracowników

Zobacz również:

Więcej szkoleń

Złóż zapytanie

Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia. 

Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności