Myśląc o inteligencji emocjonalnej warto mieć na uwadze cytat Carla Gustava Junga: „Dopóki nie uczynisz nieświadomego świadomym, będzie kierowało ono Twoim życiem, a ty będziesz nazywał je przeznaczeniem.” Póki nie staniemy się świadomi, że czegoś potrzebujemy, to nie będziemy wiedzieć, że powinniśmy to rozwijać. W inteligencji emocjonalnej niezwykle istotna jest autorefleksja, czyli świadomość tego czego potrzebuję by być jeszcze lepszym pracownikiem, członkiem rodziny, liderem lub po prostu lepszym człowiekiem. Niezależnie od pełnionej funkcji, w grupie lub w organizacji ważne jest byśmy pamiętali, że możemy służyć innym tym jacy jesteśmy i, że możemy się w tym doskonalić.
Szkolenie realizowane będzie metodą warsztatową. Uczestnicy poprzez wykonywanie ćwiczeń i odgrywanie scenek zapoznają się z różnymi praktycznymi narzędziami poprawiającymi efektywność ich pracy. Stawiamy na praktykę, ciekawe ćwiczenia i maksymalną aktywizację uczestników. Część wykładowa ograniczona jest do niezbędnego minimum. Dajemy możliwość analizowania własnego doświadczenia biznesowego. Jednym z warunków intensywnego uczenia się jest przyjazna dobra atmosfera, jaką wspólnie z uczestnikami tworzą odpowiednio dobrani eksperci Go Skills.
Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.
Wprowadzenie do IE
CEL: Zaangażowanie uczestników, określenie ich celów i potrzeb do wypracowania odpowiedzi w ciągu całego szkolenia, zrozumienie znaczenia IE.
Emocje a świadomość
CEL: Rozpoznanie emocji i ich wpływu na codzienne funkcjonowanie, przećwiczenie wyobrażeń i narracji w procesie przeżywania emocji oraz określanie potrzeb, które za nimi stoją, identyfikacja emocji u siebie i innych
Asertywność a IE
CEL: Umiejętne stosowanie asertywnych odpowiedzi i pytań, poznanie konsekwencji nieasertywnych zachowań, zadbanie o stawianie granic oraz porozumiewanie się nieatakujące drugiego człowieka nawet w trudnej sytuacji
Tożsamość i wartości w rozwoju IE
CEL: Budowanie pozytywnego nastawienia do siebie samego i do innych, jako warunek skutecznego porozumiewania się otwartego na rozwiązania; zrozumienie możliwego źródła emocji i zarządzenia nimi; uświadomienie sobie, dlaczego nie można żyć wbrew wartościom i jak szanować wartości innych osób.
Feedback afirmujący i korygujący
CEL: Umiejętne docenianie siebie i innych, przez to budowanie zaufania do siebie i innych; nauka feedbacku korygującego jako elementu budującego relacje
Jak jestem OK – Ty jesteś OK
CEL: Identyfikacja nastawienia do drugiej osoby i zrozumienie, jak nastawienie decyduje od samego początku o wyniku komunikacji, rozwój umiejętności pozytywnego nastawienia mimo „trudnej przeszłości”.
Komunikacja jako system sygnałów zakodowanych
CEL: Zrozumienie roli komunikacji poprzez wszystkie kanały oraz wypracowanie najważniejszych zasad i elementów do rozwoju; Nauka odczytywania kodów i spójnego komunikowania.
Stres i kontrola nad emocjami a zapał i wytrwałość w pracy
CEL: Identyfikacja stresogennych sytuacji i poziomu adaptacji, nauka zarządzania sobą w sytuacjach stresowych, poznanie sposobów na utrzymanie odpowiedniego poziomu energii w życiu oraz pozytywnego wpływu na współpracowników
Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia.
Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności.