Szukaj
Close this search box.

Szkolenie:

Zarządzanie zespołem w procesie zmiany

Termin szkolenia otwartego: 30.11/1.12 2023 – Warszawa

Konsolidacje, restrukturyzacje, optymalizacje, działania żeby było „więcej, lepiej, szybciej, efektywniej”…  to świat dzisiejszych organizacji. Świat zmian. Zmian podyktowanych ekonomią, wizją, konkurencją. Na poziomie racjonalnym umiemy je wytłumaczyć. Prawdziwe problemy zaczynają się na poziomie czysto ludzkim. W momencie, w którym organizacja przechodzi zmiany, ludzie tracą poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa. Czy w takim otoczeniu można tworzyć efektywną, konstruktywną nową jakość? Czy wszystkim udaje się przez to przejść efektywnie?

Procedury można napisać od nowa, karty produktów można ujednolicić, nowe logo można zaprojektować. Istnieje jednak pogląd, że człowieka jest trudno zmienić. Czy to prawda? Różnica polega na tym, że połączenie różnych działów, organizacji to wynik analiz, szacunków, które trwają w czasie i są weryfikowane. Na poziomie merytorycznym zmiany są przygotowane przez osoby kierujące organizacjami, które mają czas do zmian się przygotować, ponieważ to oni je współtworzą. Pracownicy –jako beneficjenci zmian -są poinformowani o nich wtedy gdy ogólne ich podstawy są już gotowe. I wtedy zaczynają się problemy, pytania, obawy:

  • Co będzie?
  • Czemu to służy? Komy to służy?
  • Kto skorzysta? Kto straci?
  • Kto zostanie a kto odejdzie?

 

zarządzanie zmianą

Zagadnienia, które poruszamy:

Poniższy program jest ramowy i może zostać dostosowany w pełni do Państwa potrzeb.

1.  Jak efektywnie zarządzać innymi w procesie zmian.
  • Etapy wdrażania zmian i to, co musisz – jako kierownik – zrobić na każdym z etapów
  • Zanim… co warto zrobić, zanim rozpoczniesz proces wdrażania zmiany? – 6 myślowych kapeluszy i inne techniki rozwiązywania problemów, które mogą pomóc
  • Psychologia zarządzania zmianą – czyli co każdy menadżer powinien wiedzieć o zarządzaniu zmianą, emocjach i procesach społecznych związanych z procesami zmian.

 

2. Motywowanie ludzi i komunikacja w procesie zmian
  • Jak informować o zmianach? – co ludzie powinni usłyszeć? Jakich słów, terminów, zwrotów nie używać? Co ludzie chcą usłyszeć? Jak o tym wszystkim mówić? – Praktyczne wskazówki dla praktyków.
  • Jak pokazywać „cel” i sens zmian? – zasady informowania o projektach i zmianach w organizacji
  • Jak ludzie podejmują decyzje? – racjonaliści, intuicjoniści, wzrokowcy, słuchowcy, presupozycje, metaprogramy czyli mity i fakty o procesach decyzyjnych.
  • Co ułatwia procesy komunikowania się – czyli jak wykorzystać dane – liczby – fakty – symbole – obrazy w trakcie informowania o zmianach?
  • Dobry argument poszukiwany – co kogo przekonuje, gdy działają emocje?
  • Czego nie widać z Olimpu? – wąskie gardło przekazywania informacji w organizacjach.

 

3. Role zespołowe, problemy i wprowadzanie zmian – czyli jak różni ludzie w zespole się komunikują i komu to najlepiej wychodzi?
  • Jak sobie i innym udowodnić, że w tym zespole i z tymi ludźmi nic się nie da zrobić? – o błędach nie tylko komunikacyjnych
  • Jak przekazywać innym swoje pomysły, rozwiązywać konflikty, sygnalizować problemy? – komunikacja z przełożonym, podwładnym, współpracownikiem
  • Rozwiązywanie problemów i proces wdrażania zmian – co mogłem przewidzieć? Co mogli przewidzieć inni? Dlaczego o to nie zapytałem?
  • Dobre praktyki wdrażania zmian – czyli jak to się robi w innych firmach. Przegląd porażek i sukcesów innych.

Zobacz również:

Więcej szkoleń

Złóż zapytanie

Napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę szkolenia. 

Administratorem Państwa danych zgodnie z art. 4 pkt. 7 RODO jest firma Urbico Tomasz Urban. Poznaj naszą politykę prywatności